28 Ekim 2011 Cuma

BİZİM ARAPÇA لغتناالعربية






Neden Arapça öğrenemiyoruz?
Neden Arapça öğrenemiyoruz?
Arapça öğrenmek isteyenler için bu dilin önemi ne, bu is icin rehber niteliğinde bir site var.
Güncelleme: 09:30, 23 Ekim 2011 Pazar

‘Bir iddianız varsa önce Arapça öğrenin’ haberini okuyunca, bu haberi vesile kılarak hem Arapça öğrenmenin kendi açımdan gerekçelerini sıralamak, hem de Arap dili  ve öğretimi ile ilgili Arapça yayınlar (kitap, sözlük, görsel ve işitsel malzeme) satan, makul fiatlarla kolay bir şekilde Arapça dil malzemesini site okurlarına ve üyelerine ulaştıran bir internet sitesinin tanıtımını, yardımcı olmak açısından yapma gereği duydum.
Arapça öğrenmem ara ara nükseden bir hastalığım değil. Yaşım 32, 35’ine merdiven dayamışım. Hala daha “Arapça! Arapça!” diyorsam bir sebebi var bunun. Arapçanın ilköğretimde seçmeli ders olarak konulmasını da yıllardır İslam kültürüne yapılan ambargonun delinmesi şeklinde yorumluyorum.
Neden Arapça öğrenmeliyizKebair
Adapazarı Aziziye Kur’an Kursunda Ortaokulu dışarıdan bitirme günlerinde medrese eğitimi de gördüm aynı zamanda. Emsile-Bina-Maksut okudum uzun bir zaman. Ne ki ağırlıklı olarak lise ve üniversite yıllarında İslam kültürü değil de şiir kültürüyle beslendim. Batmakta olan Batının edebiyat kültürü bilincimi parçalayıp zerrelerine ayırmaktan başka bir işe yaramadı. Züppelere has bir okuma biçimim oluştu.
Hal böyleyken bendeniz kendi zaviyemden ‘Arapça’yı kendi öz kültürümün asli kaynaklarını, temel metinlerini öğrenmek, dünyaya yön vermiş İslam kültür dairesine vakıf olmak için geçerli bir dil girişimi olarak görüyorum. Arapçaya yönelik hasasiyetim bununla sınırlı değil tabi. Başka gerekçelerimi aşağıdaki şekliyle sıraladım:
1-Arap dili ve edebiyatına nüfuz etmek
2-Necip Mahfuz, Mahmut Derviş ve Adonis gibi şair, hikayeci ve roman yazarlarının eserlerini aslından okumak.
3-Ortadoğu ile kültür ve siyaset planında yakından irtibat kurmak
4-Ortadoğu şiirini tanımak
5-Arap şairlerin eserleriyle tercüme edebilecek düzeyde haşir-neşir olmak
6-Mütercim-tercümanlık noktasında bir Arapla doğrudan diyalog kurmak, rehberlik etmek.
7-Kur’an’ın daha iyi anlaşılması adına Vahiy kültürüyle bağ kurmak, beslenmek..
Yeni bir site
İşbu elzem konuyla ilgili düşünürken internette bir arama yaptım, benim gibi dil öğrenmeye dair tecessüs sahibi olanların veya kendi kendine bireysel girişimlerle Arapça öğrenmek isteyenlerin kitap ve materyal temini noktasında müstefit olacakları epey zengin bir internet sitesiyle tanıştım: http://www.arapcadagitim.com/
Arapça öğrenme iştiyakında olanlar mutlaka ziyaret etmeli bu siteyi. İşbu site sadece Arapçayla sınırlamıyor kendini, İslami eserler, Osmanlıca, Farsça, İngilizce yayınlar da ulaştırıyor okuruna. Sözlükler, görsel materyaller, Kur’an’ın anlaşılmasına yönelik dil kitapları, İslam Sanatı kitapları, mealler, tefsirler de sitenin yayınları arasında.
İşbu siteyi aynı zamanda ‘bir iddiası’ olanlar için de kaçırılmaması gereken bir fırsat ve imkan olarak görüyorum.
Umulur ki hayra vesile olur.

Mustafa Celep önerdi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder